Vibbo
Styret vil oppfordre beboere til å benytte Vibbo. Denne siden oppdateres fortløpende med ny i informasjon til beboere og oppdateringer vil bli prioritert publisert på denne siden fremover. Hjemmesiden er fortsatt i bruk, men den beste kilden til ny informasjon vil være Vibbo.
Sensor defekt i 80
Det har vært en feil med sensoren tilknyttet belysningen i Haugerudhagan 80. Feilen skal nå være rettet.
Tak
Styret har per tid ikke mottatt noen innspill vedrørende løsninger på takproblematikken i borettslaget som omtalt i forrige rundskriv.
Som nevnt i det forrige rundskrivet vil det bli gjennomført en rundspørring i borettslaget vedrørende dette. Det er i første omgang satt av tid til gjennomføring av dette de tre første torsdagene i september; 3.september, 10. september og 17.september.
Malearbeid i blokkene
Det vil bli iverksatt malearbeid i blokkene for nødvendig vedlikehold av utendørs gulv.
Parkering
Det vil komme en ny ordning vedrørende bruk av gjesteparkering i borettslaget for å unngå at andre enn gjester av beboere benytter parkeringen. Tenkt oppstart er 1.oktober 2020. Mer informasjon om dette kommer.
Kontortid
Første kontortid i det nye styrerommet vil være torsdag 3.september i tidsrommet 18:00-19:00. Øvrige datoer i september vil være 10.september, 17.september og 24.september. Velkommen innom!
Blomster
Vi minner om husordensreglementet § 7, der det fremgår følgende:
§ 7 BLOMSTERKASSER PÅ VERANDAEN I LEILIGHETER
Dersom det henges opp blomsterkasser på verandaen, skal disse kun henges på innsiden av rekkverket.
Postkasseskilt
Vi minner om husordensreglementet § 9, der det fremgår følgende:
§ 9 SKILTING/NØKLER
Navneskilt på postkasser bestilles via våre nettsider, www.haugerudhagan.no. Det er ikke tillatt med annen type merking som for eksempel Dymo, papirlapper og lignende. Dette bekostes av hver enkelt beboer.
Bestilling av skilt skjer ved å skrive hva som skal stå på skilet til styret. E-post: styret@haugerudhagan.no
Søppel
Vi henstiller igjen alle beboere til å unngå å kaste søppel i fulle søppelcontainere. Vi ser dessverre gjentatte ganger at enkelte søppelcontainere overfylles, på tross av at det er ledig plass i øvrige containere. Dette skaper en risiko for mus og rotter, som kan gjøre stor skade i borettslaget og påføre fellesskapet kostnader.
Det vises til husordensreglene § 5 der det fremgår at «Søppel skal kastes i en container med ledig plass. Overfylte containere medfører et skadedyrsproblem».
Vi minner også om at sneiper og annet søppel kastes i søppelkassene rundt i borettslaget.
Støy
Da det fremdeles kommer klager på støy nattestid, minner vi nok en gang om husordensreglene § 3 der det fremgår følgende:
§ 3 RO
Boligene må ikke brukes slik at det er til sjenanse for andre. Det skal som hovedregel være ro mellom klokken 23 og 07 alle hverdager og mellom klokken 23 og 09 på helge- og helligdager. Ved bruk av lydkilder o.l skal det forsikres at det ikke er til sjenanse for naboer.
Høstdugnad
Vi minner om at høstdugnaden finner sted lørdag 10.oktober.